Blog posts

/

10 sätt att tjäna pengar på In-store retail media

In-store retail media erbjuder handlare och varumärken unika möjligheter att generera intäkter och förstärka kundupplevelsen direkt i butiksmiljön. Den här artikeln utforskar tio sätt att maximera avkastningen på in-store retail media.

1. Digitala skärmar

Investera i skärmar för digital skyltning för att annonsera din produkt, erbjudanden och kampanjer. Dessa skärmar är dynamiska och attraktiva och uppmuntrar dina kunder att köpa mer. Utforska olika inomhusskärmar, fönsterskärmar och utomhussärmar.

2. Informationspunkter för produkter och inköpsguidning

Kreativa informationspunkter för produkter där kunderna kan lära sig mer om produkterna. Tillhandahåll interaktivt innehåll och applikationer för att hjälpa kunderna göra inköpsbeslut, så som scanning stationer, självbetjäningskiosker och AI assistenter. Erbjud expertråd avseende inköp och personlig service för att förhöja inköpsupplevelsen och uppmuntra till köp.

3. In-Store Retail Media audio-annonsering

Tänk på in-store retail media ljudannonsering i bredare termer av att stärka ditt varumärke med hjälp av ljud. Audio kan skapa ett engagerande ljudlandskap över alla ytor och media, som efterlämnar ett positivt intryck. Audio marknadsföring är en del av multi sensorisk marknadsföring av varumärken och heltäckande varumärkesdesign med syfte att förstärka företagets identitet och värderingar och påverka kundrelationen på både kort- och lång sikt. Lär er om våra lösningar för ljudannonsering.  

4. Säsongskampanjer

Utnyttja säsongsbetonade händelser så som försäljningskampanjer vid jul eller sommar, genom att skapa attraktiva kampanjer. Använda in-store annonsering för att marknadsföra speciella erbjudanden eller rabatter.  

5. Personliga rekommendationer

Använd kunddata för att erbjuda skräddarsydda rekommendationer baserat på inköpsmönster. Sådana rekommendationer kan både öka försäljningen och skapa större kundlojaliteten.  

6. Sensorisk marknadsföring

En multi-sensorisk approach kan öka försäljningen av en produkt med flera hundra procent. Sensorisk påverkan är det mest effektiva sättet att påverka kundens känslor och önskemål. I butiksmiljön kan ofta traditionella visuella och audiovisuella lösningar påverka köpbeteenden. En multi-sensorisk approach kombinerar dessa med luktintryck, vilket skapar en helhetslösning för sensorisk marknadsföring. Lär dig mer om vår sensoriska marknadsföring och multi-sensoriska lösningar.  

7. Exceptionella marknadsevent

Organisera spännande events och workshops i butiken där kunder kan testa produkter eller delta i aktiviteter. Sådana event kan attrahera kunder och öka försäljningen.  

8. Gamification

Element med spel- eller lekinslag aktiverar kunderna och skapar engagerande upplevelser. Digitala spel kan använda rörelsesensorer för att följa spelares rörelsemönster, vilket tillåter dem att kontrollera spelet och karaktärer med sin kropp. Spelupplevelser kan också kontrolleras via mobila enheter, dansmatter, trådlösa knappar eller till och med genom att analysera rörelser, ljud eller stora grupper av människor. Dela spelresultat på topplistor på sociala media samtidigt som uppgifter för framtida kampanjer kan samlas in.

9. Lojalitetsprogram

Utveckla eller förstärk kundlojalitetsprogram som belönar kunderna för deras inköp. Använd butiksannonsering för att marknadsföra programmet lyfta fram dess fördelar.  

10. Samarbeten med lokala varumärken

Partnerskap med lokala varumärken kan öka synligheten och attraktionskraften för din butik. Erbjud dem annonsplatser eller organisera gemensamma events.  

Partnering with local brands can increase the visibility and appeal of your store. Offer them advertising space or organize joint events.

Summering

In-store retail media erbjuder mängder av möjligheter att öka intäkterna och förstärka kundupplevelsen. Innovation, kundrelationer och väl tajmade kampanjer är framgångsfaktorerna. Experimentera med olika metoder och mät och följ deras inverkan på försäljningen – att kontinuerligt vidareutveckla och anpassa koncepten är kritiskt för framgång.

mer att läsa