Craneworld blog

/

Miten luodaan elämyksellinen myymäläympäristö?

Kauppa käy läpi kahta suurta muutosta myymäläympäristössä samanaikaisesti. Ensinnä kauppa kehittää uusia tulolähteitä muuttamalla myymäläympäristöt myös mainosmediatiloiksi. Toiseksi, vähittäiskauppa pyrkii löytämään uusia tapoja houkutella asiakkaita myymälöihin, kuten luomalla liiketiloja, jotka tuottavat kävijöilleen elämyksiä.

Me Craneworksilla ja Doohlabsilla palvelemme kauppaa vastaamalla näiden molempien trendien luomiin tarpeisiin. Tässä blogikirjoituksessa esittelemme uuden Craneworksin ja Doohlabsin elämystenhallinta-alustan.

Nykyaikaisten asiakaskokemusten luominen myymälässä onnistuu teknologian ja ohjelmistojen oivaltavalla yhdistämisellä. Elämystenhallintajärjestelmä on ohjelmisto, joka ohjaa kaikkea tilassa esitettävää sisältöä halutun tunnelman luomiseksi ja ohjaa samanaikaisesti elämystuotantoon tarvittavia laitteita, kuten digitaalisia pintoja, valaistusta, äänijärjestelmää ja tuoksuja.
 
Elämystenhallintajärjestelmän avulla voidaan luoda erityyppisiä ja -tasoisia kokemuksia eri tiloihin. Me Craneworksilla ja Doohlabsilla tarjoamme asiakkaillemme eri tasoisia ohjelmallisesti toteutettuja asiakaskokemuskokonaisuuksia kaupalle ja viihdeteollisuudelle. Tässä kolme esimerkkiä:

1) Pop-up

Yksinkertaisimmalla ratkaisulla voidaan luoda helposti ja nopeasti elämyksellisiä huomiota herättäviä promoja. Elämyksellinen pop-up
on kustannustehokas tapa tuottaa skaalautuvia moniaistillisia kokemuksia brändeille ja tavarantoimittajille koko myymäläverkostossa ja se on helppo päivittää uuteen brändiin.

2) Lippulaivamyymälä

Keskikokoinen elämysratkaisu on optimaalinen hieman isompaan tilaan, jossa halutaan kiinnittää erityistä huomiota asiakaskokemukseen, esimerkiksi lippulaivamyymälä, näyttävä messukokonaisuus tai elämyksellinen esittelytila. Ratkaisu sisältää tarvittavat komponentit kaikkia aisteja palvelevan brändikokemuksen tuottamiseen.

3) Kokonaisvaltainen elämysratkaisu

Kokonaisvaltainen elämystenhallintaratkaisu tarvitaan suurempiin elämyksiä ydinliiketoimintanaan tuottaviin tiloihin, kuten kasinoihin, elämyksellisiin tavarataloihin tai teemapuistoihin. Tämä ratkaisu yhdistää erilaisia digitaalisia pintoja, ääni- ja tuoksualueita, ja siinä on omat rikkaat sisältöteemat sekä paikkaan erityisesti tuotettu korkealaatuinen valosuunnittelu. Tila voi sisältää myös esimerkiksi suuria LED-seiniä, mm. kattoihin ja lattioihin tuottamaan unohtumattomia kokemuksia vierailijoille sekä vaikkapa interaktiivisia käyttöliittymiä tilan kanssa kommunikointiin.
 
Mitä hyötyä elämystuotannosta liiketiloissa sitten on? Ensisijaisesti se on investointi, jonka odotetaan luovan hyvää sijoitetun pääoman tuottoa. Elämyksillä pyritään houkuttelemaan lisää kävijöitä ja sitä kautta lisäämään tuloja. Toiseksi, kun luodaan tila, jossa asiakkaat haluavat viettää enemmän aikaa, he käyttävät todennäköisemmin myös enemmän rahaa vierailua kohden. Ja kolmanneksi, ikimuistoinen asiakaskokemus pitää huolen siitä, että asiakkaat vierailevat tilassa yhä uudelleen.

Upea näyteikkuna Craneworksin ja Doohlabsin työhön elämystenhallinnan täysimittaisesta hyödyntämisestä on Veikkauksen vastikään avatussa ultramodernissa kasinossa uudessa Nokia-Arenassa Tampereella, joka isännöi muun muassa jääkiekon MM-kisoja keväällä 2022. Kasinon elämyksiä ylläpitää Craneworks ja Doohlabs-elämystenhallinta-alusta, joka ohjaa aikataulutettuja ja käynnistyviä vaihtuvia teemoja. Kasino on rakennettu elämään ja muuttumaan sen rinnalla, mitä areenalla tapahtuu. Se voi mukautua erilaisiin muuttuviin tapahtumiin, juhlakauteen ja jopa yleisöön.
Muista käydä Casinolla, seuraavan kerran kun olet Tampereella!

Tämä teksti on mukailtu käännös Doohlabsin sivustolla julkaistusta englanninkielisestä blogitekstistä.

Uusimpia artikkeleita