1. Digitaaliset näytöt
Investoi digitaalisiin näyttötauluihin, joilla voit mainostaa tuotteitasi, tarjouksiasi ja kampanjoitasi. Nämä näyttävät dynaamisilta ja houkuttelevilta, ja ne voivat houkutella asiakkaita ostamaan enemmän. Lue lisää erilaisista sisänäytöistä, ikkunanäytöistä ja ulkonäytöistä.
2. Tuotetietopisteet ja osto-opastukset
Luo tuotetietopisteitä, joissa asiakkaat voivat saada lisätietoja tuotteista. Tarjoa interaktiivista sisältöä ja sovelluksia, jotka auttavat asiakkaita tekemään ostopäätöksiä. Esimerkiksi erillaiset skannauspisteet, self service kioskit, AI-opastajat. Tarjoa asiakkaille asiantuntevia osto-opastuksia tai henkilökohtaista palvelua. Tämä voi parantaa asiakaskokemusta ja kannustaa ostopäätöksiin.
3. In-store retail media audiomainonta
Audio mainoskanavana on taustamusiikkia, kuulutuksia, äänimainontaa ja ulos myytävää Retail Media Audio -mediatilaa. Retail in-store media audiomainonnan hyötyjä yrityksille voi ajatella myös laajemmin audiobrändäyksen kautta. Audion avulla on mahdollista rakentaa yritykselle kaikissa tiloissa ja tuotetussa mediassa mielikuvaa rakentava äänimaailma, joka jättää pysyvän positiivisen muistijäljen. Audiobrändäys on osa moniaistillista brändiviestintää ja kokonaisvaltaista brändisuunnittelua. Sen tarkoituksena on kertoa yrityksen identiteetistä ja arvoista erottuvalla ja uniikilla tavalla sekä vaikuttaa niin pitkällä kuin lyhyelläkin tähtäimellä asiakkaan suhteeseen yritykseen ja sen tuotteisiin. Lue lisää audiomainonnan ratkaisuistamme.
4. Kausittaiset kampanjat
Hyödynnä sesonkiaikoja, kuten joulua tai kesäaleja, luomalla houkuttelevia kampanjoita. Voit hyödyntää in-store mainontaa muun muassa erikoistarjouksilla ja alennuksilla.
5. Henkilökohtaiset suositukset
Käytä asiakastietoja tarjoamalla räätälöityjä suosituksia ostoskäyttäytymisen perusteella. Tällaiset suositukset voivat lisätä myyntiä ja asiakasuskollisuutta.
6. Aistimarkkinointi
Moniaistikeskuksen avulla voit lisätä tuotteiden myyntiä parhaimmillaan useita satoja prosentteja. Aistivaikuttaminen on tehokkain tapa vaikuttaa asiakkaan tunteisiin ja mielihaluihin. Kauppaympäristöissä vaikutetaan asiakkaan ostokäyttäytymiseen yleensä vakiintuneilla kuva- tai audioratkaisuilla. Moniaistikeskus yhdistää molemmat ja lisää joukkoon vielä tuoksut, tuoden kaikki tärkeimmät aistinvaraiset markkinointikeinot yhdeksi kokonaisratkaisuksi. Lue lisää aistimarkkinoinnista ja moniaistikeskuksista.
7. Experiential marketing -tapahtumat
Järjestä mielenkiintoisia tapahtumia tai työpajoja myymälässä, joissa asiakkaat voivat kokeilla tuotteita tai osallistua eri aktiviteetteihin. Nämä tapahtumat voivat houkutella asiakkaita ja kasvattaa myyntiä.
8. Pelillistäminen
Pelilliset elementit aktivoivat ja luovat kokemuksellisuutta. Diginäyttöpeleissä voi hyödyntää esimerkiksi liikesensoreita, joilla skannataan pelaajan kehon liikkeitä. Näin pelaaja voi ohjata pelihahmoa ja pelin etenemistä oman kehon liikkeillä. Pelejä voi ohjata myös esimerkiksi mobiililaitteilla, tanssimatoilla, langattomilla nappuloilla tai jopa isojen ihmisjoukkojen liikkeitä tai ääntä analysoimalla. Pelin tuloksia voi jakaa tuloslistoilla somessa seurattavaksi. Samalla keräät asiakasdataa myöhempää lisäkampanjointia varten. Esimerkkejä löydät Augmented media -sivultamme.
9. Lojaliteettiohjelmat
Kehitä esim. olemassa olevia asiakasuskollisuusohjelmia, joissa asiakkaat saavat etuja ostoksistaan. Voit hyödyntää in-store mainontaa ohjelman näkyvyydessä ja sen tuottamien etujen markkinoinnissa.
10. Yhteistyö paikallisten brändien kanssa
Yhteistyö paikallisten brändien kanssa voi lisätä myymäläsi näkyvyyttä ja vetovoimaa. Tarjoa heidän tuotteilleen mainostilaa tai järjestä yhteisiä tapahtumia.
Yhteenveto
In-store retail media tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia ansaita rahaa ja parantaa asiakaskokemusta. Innovatiivisuus, asiakassuhteet ja ajankohtaiset kampanjat ovat keskeisiä menestystekijöitä. Kokeile erilaisia menetelmiä ja seuraa niiden vaikutusta myyntiin – jatkuva kehitys ja mukautuminen ovat avainasemassa menestyksessä.