Ostos- ja viihdekeskukset
Asiakkaiden kulkureittien varrelle sijoitetut suuret näytöt ohjaavat asiakasvirtoja ja mainostavat liikkeiden palveluja. Näytöillä voidaan viestiä muun muassa liikkeiden tarjonnasta, ajankohtaisista tarjouksista, tapahtumista, aikatauluista ja sijainneista. Näytöt voivat toimia myös
mainosnäytön ja infopisteen yhdistelmänä, jolloin asiakas voi ruutua koskettamalla löytää sijaintinsa ostoskeskuksessa, etsiä haluamiansa palveluita tai tuotteita ja löytää niiden luokse reittiopastuksen eli
Wayfindingin avulla. Muista tutustua myös infonäytöllisiin
käsidesiautomaatteihin.
Kaupat ja kauppapaikat
DS-näyttöjä voidaan sijoittaa kauppoihin eri tuoteryhmien yhteyteen. Dynaamisesti päivitettävillä sisällöillä voidaan ohjata asiakkaita erikoistarjousten luokse. Hintoja, tuotetietoja, tarjouksia ja mainoksia voidaan hienosäätää menekin mukaan ja näin säädellä asiakkaan ostokäyttäytymistä tehokkaasti. Jos mainospinta integroidaan kassadatan kanssa, voidaan taktisen mainonnan vaikutusta tuoteen menekkiin seurata reaaliajassa.
Julkinen liikenne
Joka päivä suuret määrät ihmisiä matkustaa junissa, laivoissa, busseissa,
raitiovaunuissa, takseissa ja metroissa, jolloin Digital Signage on toimii tehokkaana massamediana. Tehokas tapa kiinnittää matkustajien huomio on liikkuvaa kuvaa ja värejä monipuolisesti hyödyntävä mainos viihteellisen ja informatiivisen sisällön yhteydessä.
Julkiset tilat, kulttuurilaitokset
Digital Signage toimii julkisissa tiloissa tehokkaana viestijänä ja opastajana. Strategisiin paikkoihin sijoitetut näytöt viestivät erilaisille asiakasryhmille kohdennetusti. Vastaanottotiloissa näytöillä voidaan tervehtiä ja ohjata oikeaan suuntaan, odotustiloissa puolestaan viihdyttää, informoida, opastaa tai kerätä asiakaspalautetta. Kun tekniikka, sisältö ja mainosviesti toimivat yhteistyössä on Digital Signage lyömätön mainos- ja viestintäväline.
Lentokentät ja liikenneasemat
Digital Signage toimii tehokkaimmin siellä missä liikkuu paljon ihmisiä. Lentokentillä ja liikenneasemilla matkustajien huomio on helppo kiinnittää suurilla näytöillä ja näyttävillä mainoksilla. Odottavan aika on pitkä, joten liikennetietojen, aikataulujen, opasteiden tai niiden muutosten ja viihteen tarjoaminen odotustilojen läheisyydessä lisää asiakkaiden viihtyvyyttä.