DNA:n vekkuli Mokkulamies katoaa Kampissa ja miehen etsintä käynnistetään DNA:n somessa. Katso videolta mistä Mokkulamies löytyi ja mitä sitten tapahtui.
Craneworks suunnitteli ja toteutti kampanjan teknisesti. Yhteistyökumppanina toimi Kuubi.
Kansallisteatteri sai huiman määrän uusia kanta-asiakkaita Kamppi Helsingin keskeiselle paikalle sijoitetun liikeohjattavan pelin avulla. Pelissä aktivoitiin ohikulkijoita luovuttamaan elinvoimaa Frankensteinille. Craneworks toteutti pelin yhdessä Kuubin ja Clear Channelin kanssa.
Diginäytöt voidaan valjastaa melkein mihin vain, kuten nostalgiaelämykseksi pajatson ystäville. RAY:n pajatson MM-kisakampanjan rinnalle toteutettu digipajatso osoittautui erittäin suosituksi ja kysytyksi.
Tallink Silja uudisti maskottihahmo Harri Hylkeen ilmeen, jonka lanseeraamisessa hyödynnettiin Silja Serenade ja Symphony laivojen diginäyttöjä. Hyvän mielen peli innosti kaiken ikäisiä risteilymatkustajia tanssimaan liikeohjautuvan pelin tahdissa. Craneworks toteutti pelin yhteistyössä Delicoden kanssa.
Polarin arkiliikuntaan kannustava kampanja toteutettiin Kamppi Helsingissä, Turun Hansassa ja
Tampereen Koskikeskuksessa. Liikeohjatussa pelissä tehtäviä suorittamalla saavutettiin Arjen Sankarin titteli. Pelissä oli mahdollista myös voittaa Polarin tuotepalkinto ottamalla sankari-selfie ja jakamalla se sosiaalisessa mediassa.
SBS-radiokanavat nosti juontajat ja ohjelmasisällöt etualalle Clear Channelin Panorama-verkoston tienvarsitaulukampanjassa. The Voicen ja Iskelmän ohjelmasisältöjä, juontajia ja musiikkia esiteltiin reaaliajassa innostaen autoilijoita kuuntelemaan näitä kanavia. Craneworks vastasi kampanjan toteutuksesta.
Mentos juhlisti 30-vuotissyntymäpäiviään järjestämällä häppeningin Kampin Narinkkatorilla. Tapahtumassa pelattiin The Wall jätti-LED-näytöllä kännykkäohjattavaa Mentmen-peliä ja jaettiin Mentos-tuotteita. Craneworks huolehti pelin teknisestä toteutuksesta LED-näytöllä ja itse pelin toteutti MFabrik.
Yksi Narinkkatorin monista häppeningeistä toteutettiin osallistamalla ohikulkijoita ohjaamaan mainoksen sisältöä jättinäytöllä. Kyseessä oli Batman Arkham Knight Scarecrows Nightmare -pelin mainos, jonka sisältöä pystyi muuttamaan jättinäyttöön verkotetulla BT.TN-napilla.